Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. Wincentego Witosa w Środzie Śląskiej
Aktualności
26.04.2018

W dniu 20.04.2018 roku uczniowie z III klasy w zawodzie Mechanik precyzyjny, którzy zdali egzamin próbny oraz wyrazili chęć w nagrodę mogli uczestniczyć w wycieczce.
Celem wycieczki było zdobycie szczytu Śnieżki 1602/1603 m n.p.m. Śnieżka (cz. Sněžka, niem. Schneekoppe) – najwyższy szczyt Karkonoszy oraz Sudetów, Czech, województwa dolnośląskiego, a także całego Śląska.
Wspinaczkę na szczyt rozpoczęliśmy z Karpacza szlakiem czarnym przy hotelu Biały Jar, którym doszliśmy do wyciągu na Kopę - obecnie po modernizacji jest nieczynny. Następnie minęliśmy kasę Karkonoskiego Parku Narodowego i dalej wzdłuż Złotego Potoku rozpoczęliśmy wspinaczkę stromym i długim podejściem. Po około 2 godzinach doszliśmy na Przełęcz po Śnieżką , gdzie czarny szlak łączy się z niebieskim i czerwonym. Następnie czerwony szlakiem z licznymi stromymi zakosami zdobyliśmy szczyt Śnieżki.
Droga powrotna była nieco lżejsza niż podejście.
Podczas wejścia jak i zejścia była przepiękna słoneczna pogoda, z bardzo dobrą przejrzystością powietrza, na uwagę zasługuje fakt, że na Śnieżce przez 300 dni w roku wieje wiatr my mieliśmy ogromne szczęście brak jakichkolwiek podmuchów powietrza………….było super!!!!!!!!!!!!!!!
Na deser byliśmy na skoczni Orlinek o punkcie konstrukcyjnym K85, na której Adam Małysz w 2004 roku podczas mistrzostwa Polski w skokach narciarskich uzyskał rekordową odległość 94,5 m.
Poniżej klika fotek - więcej na naszym Facebooku.